Monday, February 22, 2010

Aku kan ke Jepun

Fuhh...Ini dinamakan rezeki....Tgh countdown berapa hari lagi aku angkat berangkat melangkah ke Jepun...Besstnya...Nak ikutkan tak sia2 aku sakit...Tidak mesti aku tidak dapat ke Jepun.....
Semalam aku ke negeri kelahiranku nak buat visa tapi kena reject..sbb consulate Jepun nak surat original dari adikku yang menjadi guarantor.....hish2 mcm2 halangan...tapi itu kan adat.....no pain no gain...Allah sentiasa mahu kita berusaha untuk mendapatkan sesuatu...Bak kata P.Ramlee ini semua adalah cubaan.....Aku seperti biasa tgh mencari pekerjaan yang sesuai....Targetku bila balik Jepun aku dah boleh bekerja dan aku yakin pintu rezeki aku akan terbuka bila aku balik nanti...Ya Allah jangan kau hampakan hambaMu ya Allah kerana hambaMu merindui kehidupan yang sebelum ini hambaMu gagal syukri nikmatnya...Betulla kata org kita akan menghargai sesuatu apabila kita kehilangannya....N I really miss my life before I fall sick......Aku rindu untuk kembali kepada JIM...Dah lama aku tinggalkannya... The good thing bila aku duduk dirumah ini aku betul2 dapat spend time with my parent.....Kalau tidak harapla sibuk ngan kehidupan aku sahaja....Bila aku jatuh sakit baru aku sedar my family are everthing....diaorgla yang bertungkus-lumus pagi petang doakan aku espcially my mother...
Kalau ckp pasal airmata dia yg jatuh tgk keadaan aku dulu mmg tak payah ckp.....Adik aku tlg suapkan and mandikan aku ketika pada suatu ketika aku tak dpt menyuap and mandi sendiri dengan betul...The accept me pada ketika org lain tak ambik peduli pun....N at that moment I know they really love me...My mum and dad really love me n aku betul2 nak bekerja balik sbb aku tak nak diaorg keep bayar duit keta aku tiap2 bulan...Benda dah jadi terbalik...aku yang patut jaga diaorg bukan diaorg yang jaga aku...hehehe...Insayallah Allah akan kabulkan niat aku sbb Allah sentiasa dekat dengan hambanya seperti dlm surah Al-Baqarah 186 :

" Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu tentang Aku, maka jawablah bahawa sesungguhnya AKu Maha dekat. AKU mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu......"

Ya Allah aku yakin dengan janjiMu...makbulkan doaku agar aku mendapat peluang kedua meneruskan kehidupanku sebelum ini......Bukalah pintu rezekiku Ya rabi...Hanya padamu aku meminta dan hanya padamu aku berserah.....

Morale of the story family are everything...They will be there if you need them the most....

3 comments:

  1. Salammu alaik ya ukhti...
    Alhamdulillah..gembira ukhti dh sihat dan bestnya dpt peluang pi jepun.
    Mgkin ini juga antara limpahan rezeki buat ukhti yg tabah mharungi ujian dari-Nya sblm ini. Semoga keimanan dan amal semakin bertambah2 dari hari ke hari tanda kesyukuran kpdNya.

    Selamat pergi dan pulang. Semoga ukhti akan lebih bersemangat dan kuat slps ini. Selamat menikmati keindahan dan kekayaan ciptaan Ilahi. Bak kata perpatah Jauh perjalanan luas pandangan. ^_^

    Wasalam,
    K.lin

    ReplyDelete
  2. Hehehe..tima kasih sbb sudi melawat bloq saya...doakan saya sentiasa cekal menghadapi ujian daripadaNya

    ReplyDelete
  3. Salam ukhuwah fillah ukhti,
    Ada award utk shafiah.. sila ambik kt blog k.lin. http://www.mencarisahabatusrah.blogspot.com/

    ReplyDelete