Friday, April 1, 2011

Motorola telah menerima ku.....TQ Allah.........

Setinggi-tinggi kesyukuran ku panjatkan padaMu diatas nikmat rezeki Kau kurniakan padaku.....Aku tidak dapat berkata apa2 selain syukur Kau mengabulkan doaku........Motorola telah offer aku kerja....Gugur airmata ku apabila mengenang nikmat Kau berikan padaku......Sedangkan dosa ku masih menggunung tinggi tapi Kau masih memberi tanpa meminta apa2.....Terima kasih Allah kerana Kau menyakinkan aku bahawa Kau ada mendengar setiap rintihan aku.......Terima kasih Ya Allah ......
Benarlah kata orang jika Allah mengehendaki kebaikan pada diri seseorang tiada satu pun boleh menghalangnya begitu juga dengan keburukan........Interview aku hadiri berjalan dengan mudah......Dapat aku katakan keajaiban telah berlaku.....Mahu tidak gaji ditawarkan tinggi dari gaji aku sebelum ini sedangkan experience aku tidak banyak......Kalau nak ikutkan English aku pun tak la fluent sgt.......Memang satu keajaiban telah berlaku dan pada ketika ini akulah insan paling gembira
Aku banyak belajar Ya Allah......Tawakal kepada mu merupakan suatu nikmat.........Aku perlu tertib dalam menitipkan doa kepadaMu dan menyakini Kau memberikan terbaik............Perjalanan hidupku masih jauh Ya Allah.......Kau sertailah dengan rahmatMu.....Biarlah rezeki ini berpanjangan......Jadikan lah aku pekerja yang cemerlang agar mereka boleh convert aku ke permanent staff.........Janganlah Kau bebankan aku dengan bebanan yang tidak aku mampu tanggungnya.........
Sebenarnya aku masih takut aku tak mampu meet performance seperti sebelum ini........Tapi insyaallah dengan berkat doa harianku serta ibu ku aku pasti dapat mengharunginya........Kau mengabulkan doa hambamu maka kabulkan permintaan hambamu yang bergantung padamu ini.......

No comments:

Post a Comment