Saturday, October 30, 2010

KL kau membosankan aku

Assalamualaikum semua............Hmmm dah lama tak post entry kat sini.........Aku mendapat pekerjaan baru sebagai Account Executive......Alhamdullilah dapat juga kerja di bahagian finance.....Cuma dalam sebulan kerja aku dikatakan tidak meet requirement management.....Biasala belajar benda baru agak slow.............Diaorg bagi tempoh percubaan 2 minggu lagi......Ya Allah betapa kerdil hambamu ini...Bantulah aku mengatasi masalah ini...Hambamu amat lemah......Motivasi aku semakin menurun.....Lalu aku tunduk sujud kepada Allah mengharapkan pertolongan daripadanya.........Yang tak bestnya management ungkit time keluar solat....Itu aku tak dpt ubah......Solat is tiang agama....Takkan 10 minit solat pun diaorg berkira.....Entah la dah nasib badan dpt company yg tak memahami ritual orang Islam.....Disini aku perlu berdakwah...Salah org kita jugak.......Selama ini diaorg ambik org Melayu tak solat.......Jadi dtg aku yang solat keadaan jadi pelik pada diaorg.....Kerja aku ni ada cut off time jadi 10 minit pun amat berharga pada diaorg........Moga Allah beri bantuan pada aku agar Istiqamah dalam hal solat....Pernah terjadi aku keluar solat zuhur pukul 4 disebabkan terlalu banyak kerja.....Astrafiqrullahazim..........Pendek kata apabila aku menetap di KL jiwa aku kosong tidak terisi....Usrah pun tak pergi.....Aktivit-aktiviti dakwah aku tinggalkan......Aku semakin jauh denganMu Ya Allah.........Aku mengharapkan bantuanMu tapi aku jauh darimu......Aku mohon petunjuk dan mengharap keampunan daripadamu.......Bantulah hambaMu yang mengharap bantuan daripadaMu.......

No comments:

Post a Comment